9 Φεβρουαρίου, 2022

Αγαπήστε τα όσπρια!
10 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Οσπρίων

Αγαπήστε τα όσπρια!
10 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Οσπρίων

Categories: Διατροφή

Μήπως είστε από αυτούς που δεν αγαπάτε τα όσπρια;

Συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω και μάλλον θα αλλάξετε γνώμη!

Θα τα αγαπήσετε!

Τα όσπρια όπως τα ρεβίθια, οι φακές, τα φασόλια, τα κουκιά, η φάβα, κατέχουν μια εξέχουσα θέση στην πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής. Είναι μια ομάδα τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας με πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

Αποτελούν μια σημαντική πηγή βιταμινών και μετάλλων, όπως σίδηρο, ψευδάργυρο, φυλλικό οξύ και μαγνήσιο, και η κατανάλωσή τους στα πλαίσια μια ισορροπημένης διατροφής αυξάνει την  πρόσληψη αυτών των πολύ θρεπτικών συστατικών.

Προκειμένου να γίνεται καλύτερα η απορρόφηση του σιδήρου που περιέχουν,  είναι σημαντικό να καταναλώνονται συνδυαστικά με βιταμίνη C, όπως για παράδειγμα με λεμόνι, εσπεριδοειδή και λαχανικά.

Τα όσπρια δεν παχαίνουν!

Τα όσπρια όχι μόνο δεν παχαίνουν, αλλά υπάρχουν έρευνες που υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα οσπρίων, στα πλαίσια πάντοτε μιας ισορροπημένης διατροφής, συμβάλλει στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

Αν και περιέχουν αρκετούς υδατάνθρακες, είναι βραδείας απορρόφησης και έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, γεγονός που τα καθιστά ιδιαίτερα ωφέλιμα για τα άτομα με διαβήτη, συμβάλλοντας έτσι στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και της ευαισθησίας στην ινσουλίνη.

Όλες οι φυτικές ίνες που χρειάζεστε!

Τα όσπρια αποτελούν μία εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Μας χορταίνουν και συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου και κατ’ επέκταση, στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Πληθώρα ερευνητικών μελετών, επιβεβαιώνουν ότι η κατανάλωση οσπρίων  συμβάλλει σημαντικά στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων χρόνιων παθήσεων όπως για παράδειγμα σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακών παθήσεων.

Μήπως μετά από όλα αυτά, σκέφτεστε να αρχίσετε να τρώτε όσπρια;

Βιβλιογραφία:

  1. «Legumes: Health Benefits and Culinary Approaches to Increase Intake

Rani Polak, Edward M. Phillips and Amy Campbell»

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4608274/

  1. «Nutritional and health benefits of pulses»

Adriana N. Mudryj, Nancy Yu, and Harold M. Aukema https://cdnsciencepub.com/doi/10.1139/apnm-2013-0557?url_ver=Z39.88-2003&rfr_id=ori:rid:crossref.org&rfr_dat=cr_pub%20%200pubmed

  1. «Nutritional quality of legumes, and their role in cardiometabolic risk prevention: a review»

Malika Bouchenak 1, Myriem Lamri-Senhadji

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23398387/