6 Απριλίου, 2021

Διατροφή χωρίς αποτέλεσμα. Τι κάνω λάθος;

Διατροφή χωρίς αποτέλεσμα. Τι κάνω λάθος;

Categories: Διατροφή

Όλοι όσοι έχουμε κάποια στιγμή αποφασίσει να ξεκινήσουμε μια δίαιτα, γνωρίζουμε ότι το παν είναι ο καλός προγραμματισμός. Σίγουρα θεωρούμε πως ξέρουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε και πως δεν χρειαζόμαστε τη βοήθεια κάποιου ειδικού. Τι γίνεται όμως όταν «ενώ τα κάνουμε όλα σωστά» και ακολουθούμε το πρόγραμμα μας κατά γράμμα δεν έχουμε το αποτέλεσμα που περιμέναμε;

Η διαδικασία απώλειας βάρους δεν σχετίζεται μόνο με το μέτρημα θερμίδων. Ο οργανισμός μας είναι μια «μηχανή» όπου για την καλή της λειτουργία πρέπει να φροντίζουμε να της παρέχουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες. Πολλές φορές και ίσως χωρίς να το παρατηρήσουμε, μια δίαιτα που αμελεί την επαρκή πρόσληψη των παραπάνω, μπορεί να αποσυντονίσει τα επίπεδα ενέργειας μας από την αρχή, σαμποτάροντας έτσι την προσπάθεια. Σίγουρα θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πως ένα συμπλήρωμα ή μια πολυβιταμίνη θα μας βοηθήσει, παρόλα αυτά δεν είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να τραφεί το σώμα μας. Οι θρεπτικές ουσίες για παράδειγμα που προσλαμβάνονται από τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά απορροφώνται ευκολότερα από τον οργανισμό.

Πριν βιαστούμε λοιπόν να ακολουθήσουμε την επόμενη “θαυματουργή δίαιτα” και απογοητευτούμε καλό θα είναι να λάβουμε υπόψη μας τα παρακάτω:

Αν ακολουθούμε μια δίαιτα «χυμών αποτοξίνωσης»

Μπορεί τα φρούτα και λαχανικά να μας παρέχουν βιταμίνες και φυτικές ίνες, παρόλα αυτά από το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού σε πρωτεΐνη. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια υγρών και μυϊκής μάζας και όχι λίπους. Βεβαιωθείτε πως το πρόγραμμά σας δεν σας απαγορεύει καμία ομάδα τροφίμων, μια διατροφή μόνο με χυμούς θεωρείται εκτός από αναποτελεσματική και επικίνδυνη.

Αν ακολουθούμε μια «πρωτεϊνική» δίαιτα

Οι πρωτεϊνική διατροφή έχει μια ισχυρή πλέον θέση στον κόσμο της δίαιτας. Όσον αφορά τη δομή της, αυτή διαφέρει σε κάθε περίπτωση όταν δεν γίνεται με την βοήθεια του ειδικού. Μπορεί να είναι είτε υψηλή σε λιπαρά, είτε να απαγορεύει τελείως την πρόσληψη υδατανθράκων. Στην 1η περίπτωση ο κίνδυνος της αθηρογένεσης και των καρδιοαγγειακών νοσημάτων αυξάνεται σημαντικά, οπότε πρέπει να φροντίσουμε η πρωτεΐνη που καταναλώνουμε να είναι άλιπη. Όσον αφορά την 2η περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο εγκέφαλος μας τρέφεται αποκλειστικά από υδατάνθρακες. Συνεπώς ακόμα και αν ακολουθούμε μια χαμηλή σε υδατάνθρακες δίαιτα, θα πρέπει να προσλαμβάνουμε τουλάχιστον 20γρ ημερησίως έτσι ώστε να διασφαλίσουμε την σωστή λειτουργία του.

Αν ακολουθούμε μια «Vegan» δίαιτα

Μπορεί η ιδέα πίσω από μια τέτοια δίαιτα να είναι ιδανική για την προστασία του πλανήτη, παρόλα αυτά δεν ωφελεί πάντα την απώλεια βάρους. Όταν καταναλώνουμε αποκλειστικά τροφές φυτικής προέλευσης, συχνά εμφανίζονται ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά όπως ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος. Για να το αποφύγουμε, καλό θα είναι να καταναλώνουμε όσπρια, ξηρούς καρπούς, Tofu, αλεύρι βρώμης και άλλα προϊόντα με βάση τη σόγια.

Αν ακολουθούμε μια «Gluten free» δίαιτα

Η παραφιλολογία σχετικά με τη γλουτένη φαίνεται να μην σταματάει ποτέ. Μια διατροφή χωρίς γλουτένη είναι αναγκαία μόνο στους ανθρώπους που έχουν είτε αλλεργία ή ευαισθησία στη γλουτένη, καθώς επίσης και στην περίπτωση της κοιλιοκάκης. Δεν έχουν καμία σχέση με την απώλεια βάρους. Αντίθετα, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη είναι υψηλότερα σε σάκχαρα συγκριτικά με τα συμβατικά και μπορεί να μας οδηγήσουν στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.