10 Ιανουαρίου, 2022

Διατροφικές «ενοχές»
Πώς διαχειρίζομαι το αίσθημα ενοχής που νιώθω όταν παρεκκλίνω από τη διατροφή μου.

Διατροφικές «ενοχές»
Πώς διαχειρίζομαι το αίσθημα ενοχής που νιώθω όταν παρεκκλίνω από τη διατροφή μου.

Categories: How to

Η υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή αποτελεί σημαντικό μέρος της διατήρησης και της βελτίωσης της συνολικής μας υγείας. O οργανισμός μας λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά  λειτουργεί καλύτερα. Ταυτόχρονα όταν η απώλεια βάρους είναι αποτέλεσμα των παραπάνω, τονώνεται και το αίσθημα της αυτοπεποίθησης του ατόμου. Όλη αυτή η διαδρομή όμως έχει και πολλά σκαμπανεβάσματα. Είναι ένας πολύπλοκος δρόμος με αρκετά εμπόδια.

Το συνηθέστερο «πρόβλημα» είναι όταν σπάμε τον κύκλο της διατροφής μας, παρεκκλίνουμε από το πρόγραμμά μας και ως αποτέλεσμα, μας κατακλύζουν ενοχικά συναισθήματα

Εδώ σας προτείνουμε μερικά απλά βήματα για τη διαχείριση των “ενοχών”.

  1. Σταμάτα να βάζεις ταμπέλες στο φαγητό 

Πολλοί άνθρωποι έχουν περίπλοκη σχέση με το φαγητό και δαιμονοποιούν μερικές τροφές βάζοντας ταμπέλες «ανθυγιεινό», «παχυντικό» ή «απαγορευμένο». Αυτή η διαδικασία είναι η βασική πηγή των ενοχών.

Με αυτό τον τρόπο δημιουργείς ένα φαύλο κύκλο: απαγόρευση τροφών, κατανάλωση των ίδιων τροφών, ενοχές και ξανά από την αρχή.

Εάν όμως επιτρέπεις στον εαυτό σου να απολαμβάνει, μια στο τόσο, μικρή ποσότητα από κάποια τροφή που θεωρούσε απαγορευμένη, όπως για παράδειγμα ένα κομμάτι σοκολάτα, σταματάς τον κύκλο αυτό, αφαιρώντας την αρνητική ιδιότητα από την τροφή.

Δεν είναι εύκολο, αλλά μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεις το φαγητό.

  1. Δες το ρεαλιστικά!

Δεν απέκτησες το βάρος σου σε μία μέρα, άρα η μία μέρα που παρέκκλινες από το πρόγραμμά σου και έφαγες κάτι παραπάνω, δεν θα χαλάσει όλη την πρόοδο που έχεις κάνει μέχρι τώρα. Ένα γεύμα δεν φέρνει την καταστροφή!

Δέξου πως λαχτάρησες τη συγκεκριμένη τροφή και πάτησες «παύση» στο πρόγραμμά σου για λίγο. Την επόμενη μέρα, συνέχισε το διατροφικό σου πρόγραμμα κανονικά, χωρίς να αλλάξεις κάτι. 

Στόχος είναι να αποκτήσεις μια υγιή σχέση με το φαγητό και ενίοτε να επιτρέπεις στον εαυτό σου να τρώει κάτι που λαχταράει.

  1. Συζήτησέ το!

Η βασική διαφοροποίηση της μεθόδου Eurodiet από άλλα προγράμματα διατροφής είναι η ιατρική παρακολούθηση. Αυτό σημαίνει πως ακολουθώντας τη μέθοδο έχεις την υποστήριξη από τον γιατρό σου, καθώς και από την εξειδικευμένη διαιτολογική μας ομάδα, όλοι έτοιμοι να συζητήσουν μαζί σου ό,τι σε προβληματίζει και σου δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα. Ακόμη, όλα τα προγράμματα διατροφής είναι πλήρως εξατομικευμένα και βασισμένα στις ανάγκες του κάθε ατόμου. Μπορείς να εκφράσεις λοιπόν, τις διατροφικές σου αδυναμίες και να εκπαιδευτείς, ώστε να μπορείς να τις εντάξεις με τον πιο σωστό τρόπο στο διατροφικό σου πλάνο. 

Στόχος του προγράμματος, ούτως ή άλλως, είναι η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών ώστε να απελευθερωθούμε από κάθε αρνητικό συναίσθημα γύρω από το φαγητό.

Με τη μέθοδο Eurodiet, θα πετύχεις τους στόχους σου υπό ιατρική επίβλεψη και θα λάβεις την απαραίτητη διατροφική εκπαίδευση, ώστε το φαγητό να έχει πάντα θετικό πρόσημο.

Πίστεψε σε σένα! Θα τα καταφέρεις!