9 Νοεμβρίου, 2021

Η αξία του πρωινού στη ρύθμιση του Σακχαρώδη Διαβήτη
Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα υγιεινό πρωινό!

Η αξία του πρωινού στη ρύθμιση του Σακχαρώδη Διαβήτη
Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα υγιεινό πρωινό!

Categories: Υγεία

Το πρωινό είναι ούτως ή άλλως το πιο βασικό γεύμα της ημέρας και ξέρουμε ότι δεν πρέπει να το παραλείπουμε.

Στην περίπτωση του Σακχαρώδη Διαβήτη όμως, η ανάγκη είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Αυτό συμβαίνει γιατί λίγο πριν το πρωινό ξύπνημα παρατηρείται το λεγόμενο «φαινόμενο της αυγής», μια φυσιολογική αύξηση στα επίπεδα του σακχάρου του αίματος. Έτσι στα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη, η λήψη ενός θρεπτικού πρωινού είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Ο οργανισμός μας, καθώς προετοιμάζεται να ξυπνήσει, παράγει διάφορες ορμόνες ανάμεσα στις οποίες είναι η κορτιζόλη και η αυξητική ορμόνη. Οι ορμόνες αυτές μειώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη με αποτέλεσμα στα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη να παρατηρείται αύξηση του σακχάρου του αίματος. Θέλοντας λοιπόν να μειώσουν αυτές τις πρωινές τιμές, τείνουν να παραλείπουν το πρωινό τους γεύμα.

Ωστόσο μελέτες υποδεικνύουν ότι το αντίθετο είναι το σωστό!

Ένα πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνες και περιορισμένο σε υδατάνθρακες, στα πλαίσια πάντοτε μιας ισορροπημένης διατροφής, αποτελεί τον καλύτερο συνδυασμό για να ξεκινήσει την ημέρα ένα άτομο με Σακχαρώδη Διαβήτη.

Πιο συγκεκριμένα, βάλτε πρωτεΐνη στο πρωινό σας! Φαίνεται ότι η επιλογή της πρωτεΐνης μειώνει τη παραγωγή ορμονών που ελέγχουν την πείνα, ενώ παράλληλα ο περιορισμός των υδατανθράκων και η μείωση του γλυκαιμικού δείκτη του γεύματος οδηγεί σε μείωση των επιπέδων σακχάρου μετά το γεύμα και βελτίωση της ρύθμιση της γλυκαιμίας καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας.

  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα υγιεινό πρωινό!

Παξιμαδάκια με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, γάλα με δημητριακά, γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και κανέλα αποτελούν ιδέες για ένα θρεπτικό, νόστιμο και υγιεινό πρωινό!

Πηγές:

  1. Mekary RA, Giovannucci E, Cahill L, Willett WC, van Dam RM, Hu FB. Eating patterns and type 2 diabetes risk in older women: breakfast consumption and eating frequency. Am J Clin Nutr. 2013 Aug; 98(2):436-43.
  2. Courtney R Chang, Monique E Francois, Jonathan P Little.Restricting carbohydrates at breakfast is sufficient to reduce 24-hour exposure to postprandial hyperglycemia and improve glycemic variability.The American Journal of Clinical Nutrition, 2019; DOI:10.1093/ajcn/nqy261