20 Απριλίου, 2021

Konjac. Η νέα υπερτροφή.

Konjac. Η νέα υπερτροφή.

Categories: Διατροφή

Μια ρίζα προσθέτει νέα δεδομένα στο χώρο της διατροφής! Πρόκειται για το φυτό Konjac, τη νέα υπερτροφή η οποία ήρθε για να συνεισφέρει σημαντικά στον τομέα της ρύθμισης του βάρους αλλά και των μεταβολικών δεικτών που σχετίζονται με αυτό όπως αυξημένο σάκχαρο και χοληστερόλη.

Το φυτό Konjac φύεται σε όλη την Ιαπωνία, την Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία όπου χρησιμοποιήθηκε πριν 2000 χρόνια, αρχικά θεραπευτικά και έπειτα για την παρασκευή προϊόντων όπως αλευριού, ζυμαρικών, ρυζιού, tofu και μπισκότων. Με ελάχιστες θερμίδες και σχεδόν μηδενικό περιεχόμενο σε υδατάνθρακες και λιπαρά, η φήμη του Κonjac επεκτάθηκε και στη Δύση με αποτέλεσμα την εμφάνιση προϊόντων όπως ζυμαρικών και ρυζιού Konjac, αλλά και συμπληρωμάτων που προορίζονται για την απώλεια βάρους.

Το μυστικό του Konjac κρύβεται στη φυτική ίνα που περιέχει, γνωστή ως γλυκομαννάνη. Η γλυκομαννάνη είναι μια διαλυτή φυτική ίνα που δεν αφομοιώνεται από τον οργανισμό και περνά άθικτη στο έντερο. Λόγω της ιδιότητας της να απορροφά ποσότητα νερού σχεδόν 50 φορές παραπάνω του βάρους της, η γλυκομαννάνη δημιουργεί στο στομάχι μια μάζα σε μορφή γέλης. Σε αυτό οφείλονται οι θετικές επιδράσεις που έχει η γλυκομαννάνη στην υγεία και στον έλεγχο του βάρους!

Τα οφέλη στην υγεία

Η γλυκομαννάνη λόγω του τρόπου με τον οποίο μεταβολίζεται δεσμεύει τη χοληστερόλη και καθυστερεί την πέψη των υδατανθράκων. Ως εκ τούτου, μειώνεται η αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης και η απόκριση της ινσουλίνης μετά το γεύμα, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο την καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), η κατανάλωση γλυκομαννάνης στα πλαίσια μιας δίαιτας που παρέχει 4 γρ. ημερησίως συμβάλλει στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα. Επίσης, βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου μειώνοντας την δυσκοιλιότητα και εξισορροπώντας τη φυσιολογική χλωρίδα του εντέρου.

Πολύτιμος σύμμαχος στην απώλεια βάρους

Η ευεργετική δράση της γλυκομαννάνης ενάντια στην παχυσαρκία επιβεβαιώνεται από κλινικές μελέτες που έχουν δημοσιευθεί σε μεγάλα επιστημονικά περιοδικά. Η κατανάλωση της δημιουργεί παρατεταμένη αίσθηση πληρότητας και κορεσμό με αποτέλεσμα να λαμβάνεται μικρότερη ποσότητα τροφής στο γεύμα που ακολουθεί. H Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) έχει εγκρίνει τη γλυκομαννάνη ως συστατικό που συμβάλλει στην απώλεια βάρους στο πλαίσιο μιας δίαιτας χαμηλών θερμίδων. Θετική επίδραση στην απώλεια βάρους υπάρχει εφόσον καταναλώνονται ημερησίως 3 γρ. γλυκομαννάνης σε τρεις δόσεις του 1 γρ. η κάθε μία, μαζί με 1-2 ποτήρια νερό πριν από τα γεύματα.

Τα προϊόντα Konjac όπως ζυμαρικά ή ρύζι αποτελούν τη μοναδική πηγή της φυτικής ίνας γλυκομαννάνης στη διατροφή μας. Για να αποκομίσουμε τα οφέλη τους, μπορούμε να τα εντάξουμε μαζί με τα κυρίως γεύματα ή πριν από αυτά εφόσον επιθυμούμε να χάσουμε βάρος. Να μην ξεχνάμε ότι η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες είναι βασικός παράγοντας για την πρόληψη της παχυσαρκίας, του διαβήτη, του μεταβολικού συνδρόμου και της δυσκοιλιότητας.