26 Αυγούστου, 2021

Μήπως ο τρόπος που μαγειρεύουμε μας παχαίνει;

Μήπως ο τρόπος που μαγειρεύουμε μας παχαίνει;

Categories: Tips

Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσουμε το ιδανικό για εμάς βάρος και να τρεφόμαστε υγιεινά, είναι να μαγειρεύουμε και να καταναλώνουμε φαγητό φτιαγμένο από τα χεράκια μας, ή… τα χεράκια της μαμάς μας.

Πηγαινοφέρνουμε λοιπόν ταπεράκια στη δουλειά και, ενώ τρεφόμαστε με σπιτικό φαγητό και αποφεύγουμε τα fast food, τα κιλά δεν λένε να φύγουν με τίποτα. Μερικές φορές μάλιστα, βλέπουμε τη ζυγαριά να δείχνει και λίγο παραπάνω. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Το να πιστεύουμε ότι το σπιτικό φαγητό είναι άπαχο και απόλυτα υγιεινό, μας οδηγεί στο να καταναλώνουμε τεράστιες ποσότητες και να προσθέτουμε χωρίς μέτρο υλικά τα οποία ναι μεν είναι υγιεινά, αλλά συγχρόνως είναι πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά, που μπορεί συνολικά να μας παχύνουν χωρίς να το καταλάβουμε. Πώς όμως μπορεί το σπιτικό φαγητό να φτάσει να είναι «ανθυγιεινό» και «ζημιογόνο» για τη σιλουέτα μας;

Το λάδι στην υπερβολή του

Μπορεί το ελαιόλαδο να είναι απαραίτητο στη διατροφή μας, αλλά πρέπει επίσης να γνωρίζουμε ότι είναι πλούσιο σε θερμίδες. Η υπερβολική ποσότητα την οποία μπορεί να προσθέτουμε, στις σαλάτες ή στα μαγειρευτά, δεν αυξάνει τη θετική του επίδραση στην υγεία μας. Αντίθετα, αυξάνει τις θερμίδες τις οποίες καταναλώνουμε συνολικά σε κάθε γεύμα.

Ακολουθούμε πολλές «τηλεοπτικές» συνταγές

Οι τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής μας προσφέρουν ευφάνταστες συνταγές, έξω από τα συνηθισμένα. Μας δείχνουν τον τρόπο να μετατρέψουμε ένα καθημερινό πρωινό σε πρωινό πεντάστερου ξενοδοχείου, ή το πώς θα εντυπωσιάσουμε τον καλό/καλή μας με ένα γεύμα που δεν θυμίζει σε τίποτα τα κλασικά φαγητά που έχουμε συνηθίσει να τρώμε μέχρι σήμερα. Χρησιμοποιούμε λοιπόν υλικά όπως το γάλα καρύδας, μαρινάρουμε με μέλι ή ζάχαρη, πασπαλίζουμε με παρμεζάνα και άλλα διάφορα υλικά, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τα λιπαρά και τις θερμίδες του φαγητού μας. Έτσι, σίγουρα αυτό που ετοιμάσαμε δεν είναι πλέον ένα «απλό» πιάτο, αλλά συγχρόνως έχει πάψει να είναι ισορροπημένο, όσον αφορά τα λιπαρά και τις θερμίδες.

Ξεχνάμε τα μπαχαρικά

Πολλές φορές αυξάνουμε τη ζάχαρη, το αλάτι και τα έλαια που χρησιμοποιούμε για να δώσουμε περισσότερη ζωντάνια και γεύση στο φαγητό μας. Αυτό που ξεχνάμε είναι ότι ένα υγιεινό γεύμα δεν χρειάζεται όλα τα παραπάνω, για να μην φαίνεται «βαρετό». Αρκεί να προσθέσουμε μπαχαρικά, αποξηραμένα βότανα και καρυκεύματα, για να ενισχύσουμε τη γεύση του φαγητού μας αλλά και το ανοσοποιητικό μας, μιας και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά τα οποία ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού χωρίς να επιβαρύνουν το σωματικό βάρος.

Δοκιμάζουμε …συνέχεια!

Κάθε σωστός μάγειρας δοκιμάζει το φαγητό που φτιάχνει, για να διορθώσει ότι χρειάζεται και τελικά να σερβίρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το πρόβλημα προκύπτει όταν καταλήγουμε λίγο-λίγο να τρώμε το φαγητό που μαγειρεύουμε, πριν καν το σερβίρουμε στο πιάτο… για να ξαναφάμε! Συνήθως ξεχνάμε να συμπεριλάβουμε στον τελικό «λογαριασμό» όλες αυτές τις θερμίδες και τα λιπαρά που καταναλώσαμε, όσην ώρα τσιμπολογούσαμε μέχρι να ετοιμαστεί το φαγητό μας. Εάν δεν μπορούμε να κρατηθούμε έως την ώρα του φαγητού, τότε μερικά στικς από λαχανικά, όπως το καρότο και το αγγούρι σε ένα πιάτο δίπλα μας, ενώ μαγειρεύουμε, αποτελούν την τέλεια επιλογή για τσιμπολόγημα.