6 Δεκεμβρίου, 2021

Νίκησε την κούραση τρώγοντας
Μικρές αλλαγές στη διατροφή που προσφέρουν ενέργεια

Νίκησε την κούραση τρώγοντας
Μικρές αλλαγές στη διατροφή που προσφέρουν ενέργεια

Categories: Διατροφή

Όταν νιώθουμε κούραση κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι περισσότεροι από εμάς αναζητούμε να φάμε κάτι που θα μας τονώσει και θα μας δώσει ενέργεια. Πού καταλήγουμε συνήθως; Είτε στη ζάχαρη, είτε στην καφεΐνη. Σίγουρα και τα δύο θα αυξήσουν γρήγορα τα επίπεδα ενέργειας και θα μας κάνουν πιο δραστήριους. Όμως αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ και θα τα αναζητήσουμε ξανά.

Υπάρχουν καλύτερες επιλογές για να παραμείνουμε γρήγοροι, δραστήριοι και… ξύπνιοι. Ας μάθουμε ποιες τροφές προσφέρουν ενέργεια και μερικούς τρόπους να διώξουμε την κούραση τρώγοντας.

  1. Μην παραλείπεις ποτέ το πρωινό

Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε καθημερινά πρωινό, αποδίδουν καλύτερα. Κι αυτό γιατί το πρωινό παρέχει στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια για τις πνευματικές και σωματικές μας δραστηριότητες. Μετά από 8 ώρες ύπνου, ο οργανισμός μας χρειάζεται «καύσιμα» για να μπορέσει να βρει ενέργεια και να λειτουργήσει.

  1. Μην το παρακάνεις με τον καφέ σου

Η πρόσληψη καφεΐνης για υγιείς ενήλικες σε καθημερινή βάση, δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 300-400mg καφεΐνης (εσπρέσο 60ml = 80mg, καφές φίλτρου 220ml = 90mg, αναψυκτικό 355ml = 40mg). Επιπλέον, η κατανάλωση καφεΐνης αργά το απόγευμα, ή νωρίς το βράδυ, μπορεί να μας οδηγήσει σε άγρυπνες νύχτες – και ακόμη περισσότερη κούραση την επόμενη μέρα.

  1. Απόφυγε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες παρέχουν την απαραίτητη ενέργεια για το σώμα μας. Αλλά οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, όπως το άσπρο ψωμί, τα έτοιμα κέικ, τα μπισκότα και τα υπόλοιπα αρτοσκευάσματα ναι μεν μας εφοδιάζουν με ενέργεια, αλλά αφομοιώνονται γρήγορα προκαλώντας μια δυνατή ενεργητικότητα, αλλά και μια εξίσου δυνατή κατάπτωση. Για ενέργεια που διαρκεί, αναζήτησε μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες (δημητριακά ολικής άλεσης) και τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (φρούτα και λαχανικά).

  1. Πρόσθεσε άπαχη πρωτεΐνη στα γεύματα και τα σνακ

Προσπάθησε να έχεις πρωτεΐνη στο γεύμα σου. Το αυγό, τα γαλακτοκομικά, το κρέας, τα ψάρια και τα θαλασσινά προσφέρουν την ενέργεια που χρειάζεσαι όταν συνοδεύονται με τα γεύματα και τα σνακ σου. Υπάρχουν γευστικές ιδέες για σνακ που θα ενισχύσουν τον οργανισμό με ενέργεια και θα είναι και θρεπτικά. Για παράδειγμα, δοκίμασε βούτυρο αμυγδάλου σε ψωμί ολικής άλεσης, γιαούρτι με φρούτα, αραβική πίτα με αβοκάντο, γάλα, ή γιαούρτι με βρώμη, ή μία χούφτα ξηρούς καρπούς.

  1. Επίλεξε μικρά, συχνά γεύματα για να τροφοδοτήσεις την ημέρα σου

Πολλοί από εμάς, όταν παραλείπουμε γεύματα, ή τρώμε λιγότερο από αυτό που χρειάζεται ο οργανισμός μας, νιώθουμε τα επίπεδα ενέργειάς μας να πέφτουν χαμηλά με συνέπεια να τρώμε περισσότερο στο επόμενο γεύμα, ή να καταφεύγουμε σε λιγότερο υγιεινά σνακ. Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων παρέχει στο σώμα μας μια σταθερή δόση ενέργειας σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Με μερικές αλλαγές στην διατροφή και την καθημερινότητά σου μπορείς να καταπολεμήσεις αποτελεσματικά την κούραση. Έτσι, θα ενισχυθούν τα επίπεδα ενέργειας και θα βελτιωθεί η υγεία σου.