April 26, 2021

Πόσο εύκολο είναι να διατηρήσουμε τα κιλά που χάσαμε;

Πόσο εύκολο είναι να διατηρήσουμε τα κιλά που χάσαμε;

Categories: How to

Πόσες φορές έχουμε σκεφτεί ότι δεν έχει νόημα να προσπαθήσουμε να χάσουμε βάρος εφόσον δεν μπορούμε να το διατηρήσουμε; Σχεδόν όλοι όσοι έχουμε κάνει δίαιτα, έχουμε μπει το λιγότερο για μία φορά στον κύκλο απώλειας και επαναπρόσληψης βάρους, γνωστό και ως φαινόμενο yιo-yιo. Είναι πράγματι η μακροπρόθεσμη σταθεροποίηση του βάρους τόσο δύσκολη όσο νομίζουμε; Aν όχι, πώς θα μπορούσαμε να την πετύχουμε;

Η διατήρηση του βάρους δεν αποτελεί άδικα ένα δύσκολο κεφάλαιο. Πράγματι, μετά από την απώλεια βάρους ερχόμαστε αντιμέτωποι με την προσπάθεια του οργανισμού να αντιστρέψει την καινούρια γι’ αυτό κατάσταση και να επανέλθει στο αρχικό βάρος. Αύξηση των ορμονών της πείνας και πτώση του μεταβολισμού αποτελούν την απάντηση του σώματος μας στη δίαιτα που ακολουθήσαμε. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που αρχίζουμε να νιώθουμε ότι δε μπορούμε να αντισταθούμε στις διάφορες λιχουδιές και ο ρυθμός απώλειας επιβραδύνει! Απ’ την άλλη πλευρά, μία δίαιτα η οποία δεν συμπεριλαμβάνει στους στόχους της τη διατροφική εκπαίδευση ώστε να υιοθετηθούν μόνιμες αλλαγές στη διατροφική μας συμπεριφορά αλλά και στον τρόπο ζωής (π.χ. καθιστική ζωή) αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα που οδηγεί στην μελλοντική επαναπρόσληψη του βάρους.

Πόσο εφικτή λοιπόν είναι η διατήρηση του βάρους; Την ίδια ώρα που τα στατιστικά λένε ότι λιγότερο από 20% των ατόμων καταφέρνει να σταθεροποιήσει το βάρος σε βάθος 3 ετών, μεγάλες μελέτες αποκαλύπτουν τα βασικά μυστικά των ατόμων που διατήρησαν επιτυχώς το νέο βάρος. Δε μένει παρά να τα εφαρμόσουμε.

  • Χάνοντας σωστά το περιττό βάρος

Ξεχνάμε τις δίαιτες που κάνει ο συνάδελφος ή που βρήκαμε στο περιοδικό ή το διαδίκτυο. Δεν είναι βασισμένες στις ανάγκες μας! Χάνουμε μυϊκό ιστό, νιώθουμε εξάντληση, πεινάμε και ξαναπαίρνουμε τα όσα κιλά «αντέξαμε» να χάσουμε. Μια δίαιτα εξατομικευμένη είναι αυτή που θα μας διασφαλίσει απώλεια λίπους και διατήρηση του βάρους μακροπρόθεσμα.

  • Αλλάζοντας μόνιμα τις διατροφικές συνήθειες

Μέσα από σωστή εκπαίδευση, αποκτάμε σταδιακά μια νέα διατροφική συμπεριφορά, η οποία αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την διατήρηση του βάρους. Ο έλεγχος των λιπαρών και της ζάχαρης, η καθημερινή κατανάλωση πρωινού, τα τακτικά γεύματα, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, η κατανάλωση σπιτικού φαγητού και η αποσύνδεση του φαγητού από το συναίσθημα είναι οι βασικότερες αλλαγές που οδηγούν στην σταθεροποίηση του βάρους σε βάθος χρόνων.

  • Εντάσσοντας φυσική δραστηριότητα

Περπάτημα, ποδήλατο, χορός, κολύμπι για μισή ώρα σε καθημερινή σχεδόν βάση είναι το μεγαλύτερο μυστικό των ατόμων που έχουν καταφέρει να διατηρήσουν το βάρος τους. Αποχαιρετάμε λοιπόν μία για πάντα την καθιστική ζωή και αυξάνουμε σταδιακά τη δραστηριότητα μας έχοντας ως τελικό στόχο τα 150 λεπτά εβδομαδιαίως. Μην ξεχνάμε ότι η άσκηση βελτιώνει επίσης το μεταβολισμό και την ψυχολογία μας.

Ο μεγαλύτερος και πιο απαιτητικός στόχος στην προσπάθεια απόκτησης ενός υγιούς σώματος είναι η διατήρηση του χαμένου βάρους. Άλλωστε η επιτυχία στην απώλεια βάρους είναι συνυφασμένη με τη διατήρησή του. Η επιλογή της σωστής δίαιτας, η διατροφική εκπαίδευση και η άσκηση αποτελούν τα τρία βασικότερα μυστικά που σε συνδυασμό με την ισχυρή επιθυμία μας για αλλαγή μας βοηθούν να σταθεροποιήσουμε ένα υγιές βάρος.