April 27, 2021

Πότε πρέπει να σταματήσεις τη δίαιτα

Πότε πρέπει να σταματήσεις τη δίαιτα

Categories: Tips

Στην προσπάθεια μας να χάσουμε βάρος, έχουμε δοκιμάσει πολλά! Τα περισσότερα από αυτά είναι πράγματα που είτε έχουμε ανακαλύψει ψάχνοντας στο διαδίκτυο, είτε ακολουθούμε ένα πρόγραμμα που διαβάσαμε στο αγαπημένο μας περιοδικό ή μπορεί απλά να κάνουμε ότι έκανε ένας γνωστός μας και έχασε επιτέλους τα κιλά που ήθελε.

Το πρόβλημα με αυτό τον τρόπο προσέγγισης, είναι πως πολλές φορές το σώμα μας δεν συμφωνεί! Μάλιστα μας το «φωνάζει» με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: ζαλάδα, αίσθημα κόπωσης, νύστα, εκνευρισμός, πόνο στο στομάχι και το πιο δυνατό μήνυμα από όλα; Πείνα! Θέλουμε διαρκώς να φάμε κάτι, κάνουμε βόλτες στο ψυγείο, τίποτα δεν μας φτάνει και στο τέλος, αυτή η δίαιτα…  μπορεί να ξεκινήσει και πάλι από Δευτέρα!

Πώς λοιπόν μπορούμε να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τις δίαιτες που δεν είναι κατάλληλες για εμάς έτσι ώστε να μην τις ακολουθούμε;

Αν κάθε μέρα πρέπει να τρώμε το ίδιο:

Αν η διατροφή που έχουμε ανακαλύψει είναι μονοφαγική και ουσιαστικά περιγράφει μια λίστα μόνο με αυτά που πρέπει να τρώμε και αποκλείει πολλά από τα θρεπτικά συστατικά που ως τώρα πιστεύαμε πως είναι απαραίτητα και υγιεινά, τότε μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτούμε. Ένα σωστά δομημένο πρόγραμμα απώλειας βάρους συμπεριλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων στην κατάλληλη ποσότητα και με τον σωστό συνδυασμό.

Αν μας κάνει να ονειρευόμαστε συνεχώς το αγαπημένο μας burger ή  γλυκό:

Αν πιάνουμε τον εαυτό μας να ονειρεύεται διάφορες λιχουδιές και να θέλει να τρέξει στο κοντινότερο ζαχαροπλαστείο, είναι ένα σημάδι πως μάλλον δεν λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή μας. Όταν το πλάνο διατροφής που ακολουθούμε δεν είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τι ανάγκες του οργανισμού μας, ενδέχεται να υπολείπεται σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και καλά λιπαρά, κάτι το οποίο αυξάνει το αίσθημα της λιγούρας και τελικά οδηγεί σε ένα ασταμάτητο τσιμπολόγημα.

Αν έχουμε νεύρα!

Το μεγαλύτερο μήνυμα που μπορεί να μας στείλει ο οργανισμός μας όταν πεινάει είναι τα νεύρα! Όταν τρώμε πολύ λίγο φαγητό κατά τη διάρκεια της ημέρας και δοκιμάζουμε δίαιτες που έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες χωρίς την παρακολούθηση ειδικού, τότε μπορεί να καταλήξουμε να ξεπεράσουμε τα όρια. Μπορεί οι χαμηλών υδατανθράκων δίαιτες να είναι αποτελεσματικές όσον αφορά την απώλεια βάρους, αλλά θα πρέπει πάντα να γίνονται με την επίβλεψη ειδικού για να μην μειωθεί το όριο πρόσληψης πέρα από το επιτρεπτό. Οι υδατάνθρακες αποτελούν το κύριο καύσιμο του οργανισμού μας και την τροφή του εγκεφάλου μας, συνεπώς ακόμα και στα πλαίσια μιας χαμηλών υδατανθράκων δίαιτας θα πρέπει να προσλαμβάνονται καθημερινά.

Αν κάνει τη ζυγαριά να «κολλάει»:

Ενώ στην αρχή χάναμε κιλά γρήγορα και εύκολα, τώρα ξαφνικά η ζυγαριά έχει «κολλήσει». Όχι μόνο δεν χάνουμε πλέον βάρος, αλλά πεινάμε και είμαστε στα πρόθυρα να παρατήσουμε άλλη μια προσπάθεια εφόσον δεν είχε αποτέλεσμα.

Το μεγαλύτερο λάθος που μπορούμε να κάνουμε, όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος, είναι να ακολουθήσουμε μια υπερβολικά στερητική δίαιτα. Όταν ο οργανισμός μας υποσιτίζεται και δεν καλύπτονται οι ανάγκες του σε ενέργεια και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μπαίνει σε «κατάσταση ανάγκης». Το αποτέλεσμα είναι να χάνουμε μυϊκή μάζα και νερό, αντί για λίπος. Έτσι μειώνεται ο βασικός μεταβολικός ρυθμός μας και, όχι μόνο δεν φτάνουμε στον στόχο μας, αλλά καταλήγουμε να πάρουμε περισσότερα κιλά από ότι χάσαμε αρχικά.

Αν μας οδηγεί στο ψυγείο αργά το βράδυ:

Ακολουθούμε πιστά το πρόγραμμα διατροφής μας, αλλά ξυπνάμε ή δεν μπορούμε να κοιμηθούμε το βράδυ, επειδή πεινάμε. Ανοιγοκλείνουμε την πόρτα του ψυγείου μέχρι τελικά να νικήσουμε τους δισταγμούς μας και να τσιμπολογήσουμε. Πριν αρχίσουμε να αισθανόμαστε τύψεις και να θεωρήσουμε ότι εμείς φταίμε που δεν μπορούμε να διατηρήσουμε τα κίνητρά μας, πρέπει να σκεφτούμε πως, ίσως να είναι η δίαιτα την οποία ακολουθούμε που δεν ταιριάζει στις ανάγκες μας. Η αίσθηση του κενού, οι ασταμάτητες λιγούρες και το τσιμπολόγημα, είναι μηνύματα από τον οργανισμό μας πως κάτι του λείπει. Καταγράφουμε σε ένα διατροφικό ημερολόγιο πόσο συχνά το αισθανόμαστε αυτό – και πότε – και απευθυνόμαστε σε έναν ειδικό για να προσαρμόσει το πρόγραμμα διατροφής μας ανάλογα.

Εάν πρέπει να προσαρμόσουμε τη ζωή μας γύρω από τη δίαιτα:

Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στη διατροφή με στόχο την απώλεια βάρους και την εμμονή γύρω από αυτήν. Εάν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας πρέπει να αλλάζουμε το πρόγραμμά μας και να προσαρμόζουμε τη δουλειά, την ξεκούραση και  τις κοινωνικές μας υποχρεώσεις γύρω από τη δίαιτά μας, τότε μάλλον δεν ακολουθούμε το σωστό πρόγραμμα.

Η απώλεια βάρους και η διατήρησή του σε βάθος χρόνου έρχεται μέσα από τη διατροφική εκπαίδευση που λαμβάνουμε από τον ειδικό, κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας που είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες μας.

Βεβαίως και πρέπει να αναθεωρήσουμε και να καταργήσουμε ανθυγιεινές συνήθειες που μας οδήγησαν στο να βάλουμε βάρος, ωστόσο είναι η δίαιτά μας αυτή θα  προσαρμοστεί στην καθημερινότητά μας και όχι εμείς στη δίαιτα!