April 27, 2021

Ζω και τρέφομαι σωστά, ρυθμίζω το σάκχαρό μου

Ζω και τρέφομαι σωστά, ρυθμίζω το σάκχαρό μου

Categories: Υγεία

Η ισορροπημένη διατροφή και το υγιές βάρος αποτελούν τη βάση για την πρόληψη και τη θεραπεία του σακχαρώδη διαβήτη.

Κλινικές μελέτες δείχνουν το σημαντικό ρόλο που παίζει για την υγεία της καρδιάς και των αγγείων, το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται το σάκχαρο του αίματος δύο ώρες μετά το γεύμα. Συγκεκριμένα, το υψηλό μεταγευματικό σάκχαρο συσχετίζεται με φλεγμονή, χρόνια αύξηση οξειδωτικού στρες, προκαλώντας κυτταρική δυσλειτουργία και συμβάλλοντας στην αθηρωμάτωση (αρτηριοσκλήρωση).

Ο στόχος της διατροφικής παρέμβασης για την πρόληψη και τη βέλτιστη διαχείριση του διαβήτη είναι ο αποτελεσματικός έλεγχος του σακχάρου.

Παρακάτω ακολουθούν απλές συμβουλές για να πετύχετε αυτό το στόχο:

  • Επιλέγετε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, λαχανικά και φρούτα.
  • Συνοδεύστε με άπαχη πρωτεΐνη και τα 3 κύρια γεύματα της ημέρας (π.χ. παράδειγμα αυγά βραστά στο πρωινό, ψάρι στο μεσημεριανό και κοτόπουλο στο βραδινό).
  • Καταναλώνετε σνακ πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως για παράδειγμα ο συνδυασμός μιας κλειστής χούφτας ανάλατων ξηρών καρπών και μιας μερίδας φρούτου.
  • Αποφύγετε να καταναλώνετε πάνω από μια μερίδα φρούτου τη φορά.
  • Καταναλώνετε με κάθε κύριο γεύμα σας σαλάτα από πράσινα φυλλώδη λαχανικά, χρησιμοποιώντας ξύδι και 1 κουταλιά παρθένο ελαιόλαδο.
  • Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά, ιδιαίτερα αυτά που περιέχουν ζάχαρη, υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη, σιρόπι καλαμποκιού, άσπρο αλεύρι ή τρανς λιπαρά.
  • Περιορίστε το μέγεθος των μερίδων του φαγητού σας.
  • Φροντίζετε η περίμετρος της μέσης σας να είναι μικρότερη από το μισό του ύψους σας.
  • Καθιερώστε 30 λεπτά ή περισσότερο καθημερινής σωματικής δραστηριότητας μέτριας έντασης. Πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας.
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ σε ένα ποτήρι κρασί με το κύριο γεύμα σας. Αφήστε τουλάχιστον 2 ημέρες την εβδομάδα χωρίς αλκοόλ.