5 Μαΐου, 2021

Snack on the Beach!

Snack on the Beach!

Categories: Διατροφή

Snack on the Beach! Τι μπορούμε να φάμε και τι είναι καλό να αποφύγουμε στην παραλία;

Στην παραλία εξοπλιζόμαστε με καλοκαιρινά αξεσουάρ, αντηλιακά και ρούχα. Υπάρχει όμως ένας προβληματισμός όσον αφορά το φαγητό μας: Τι είναι καλό να πάρουμε μαζί μας έτσι ώστε να μην χαλάσουμε τη διατροφή μας και τι να αποφύγουμε;

YES! Καρπούζι:  Δεν υπάρχει τίποτα πιο δροσιστικό από αυτό το φρούτο. Το καρπούζι είναι πολύ χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο. Αποτελεί καλή πηγή καλίου και βιταμινών Α & C. Μια ολόκληρη φέτα καρπούζι αποδίδει μόνο 85 θερμίδες, ενώ συγχρόνως η περιεκτικότητα του σε νερό ξεπερνά το  90%. Καταναλώνοντας το με μια χούφτα ξηρούς καρπούς, θα ομαλοποιηθεί η απορρόφηση σακχάρων και θα έχουμε μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού.

NO! Αλμυρά snack: Πριν τσιμπολογήσουμε από ένα πακέτο πατατάκια στην παραλία έτσι ώστε να ξεγελάσουμε την πείνα μας πρέπει να το ξανασκεφτούμε. Τα έτοιμα αλμυρά σνακ έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και κορεσμένα λιπαρά, ενώ μια πολύ μικρή ποσότητα αποδίδει αρκετές θερμίδες. Το γεγονός πως δεν παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας, σημαίνει πως θα πεινάσουμε γρήγορα και δεν θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε το μέτρο στην κατανάλωση τους. Προτιμούμε τους ανάλατους ξηρούς καρπούς που αποτελούν μια πολύ καλή πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, πρωτεΐνης, φυτικών ινών και βιταμινών.

YES! Μπανάνες: Η μπανάνα είναι ένα φρούτο εύκολο στη μεταφορά και με υψηλή διατροφική αξία. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και στο αίσθημα του κορεσμού, ενώ η βιταμίνη B6 της οποίας αποτελεί σημαντική πηγή, είναι απαραίτητη για την φυσιολογική λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος. Η μπανάνα αποτελεί ένα σημαντικό σύμμαχο στην προσπάθεια απώλειας αλλά και συντήρησης του βάρους μας, ενώ συγχρόνως μας φτιάχνει τη διάθεση καθώς είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη η οποία μετατρέπεται στον οργανισμό σε σεροτονίνη, που δημιουργεί το αίσθημα της χαράς και της χαλάρωσης.  Όπως με όλα τα φρούτα, προτιμούμε να την καταναλώσουμε με μια πηγή πρωτεΐνης όπως ξηρούς καρπούς ή γιαούρτι.

NO! Έτοιμες Σαλάτες:  Μια σπιτική σαλάτα πλούσια σε ποικιλία λαχανικών μαζί με μια μερίδα πρωτεΐνης και ελαιόλαδο αποτελεί ένα εξαιρετικό καλοκαιρινό γεύμα! Αν δεν μπορούμε να την έχουμε μαζί μας καλό θα είναι να αποφύγουμε να την αγοράσουμε από έξω. Τα περισσότερα dressing που συνοδεύουν τις έτοιμες σαλάτες είναι γεμάτα θερμίδες, κορεσμένα λιπαρά και αλάτι, ενώ η ποιότητα και η προέλευση των υλικών είναι άγνωστη. Πολλές φορές μια σαλάτα  με dressing, τυρί και άλλα υλικά που θα την νοστιμίσουν και θα την κάνουν πιο λαχταριστή όπως κρουτόν και μπέικον, ξεπερνά σε θερμίδες μια μερίδα πατάτες τηγανητές και ένα burger.