April 27, 2021

Ανοιξιάτικες αλλεργίες. Μπορεί η διατροφή να βοηθήσει;

Ανοιξιάτικες αλλεργίες. Μπορεί η διατροφή να βοηθήσει;

Categories: Υγεία

Ο ερχομός της άνοιξης, δεν είναι πάντα ευχάριστη υπόθεση για όλους, καθώς είναι η περίοδος που συνδέεται με την έναρξη των εποχιακών αλλεργιών. Οι ανοιξιάτικες αλλεργίες αποτελούν μια αντίδραση του οργανισμού στην γύρη ή στα ακάρεα της οικιακής σκόνης. Φτάρνισμα, μπούκωμα, καταρροή, κνησμός, φαγούρα και δάκρυα στα μάτια, βήχας, δυσκολία στην αναπνοή, άσθμα, ταχυκαρδία και εξανθήματα είναι από τα πιο συχνά συμπτώματα που εμφανίζουν τα αλλεργικά άτομα.

Mελέτες έχουν αναδείξει τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ή την αντιμετώπιση των εποχιακών αλλεργιών.

Φρούτα και λαχανικά

Aσκούν προστατευτική δράση λόγω της βιταμίνης C και άλλων ουσιών που μειώνουν τη φλεγμονή και έχουν αντιισταμινική δράση. Οι πολυφαινόλες που περιέχονται στο μήλο, τα κρεμμύδια, το μπρόκολο και το σκόρδο έχουν αποδειχθεί ότι ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας ενώ έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη και αντιισταμινική δράση. Πολλές έρευνες αποδεικνύουν ότι μία διατροφή φτωχή σε φρούτα και λαχανικά σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο άσθματος. Μελέτη του 2007 από Έλληνες, Βρετανούς και Ισπανούς επιστήμονες έδειξε ότι τα παιδιά στην Κρήτη ηλικίας 7 έως 18 ετών παρουσίαζαν πιο σπάνια αλλεργίες ή άσθμα γιατί κατανάλωναν φρέσκα φρούτα και λαχανικά, με κύρια τη ντομάτα, τα σταφύλια και τα πορτοκάλια, τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.

Τρόφιμα που περιέχουν προβιοτικά

Το παραδοσιακό γιαούρτι με την πέτσα, το κεφίρ και το ξινολάχανο περιέχουν τα καλά βακτήρια, γνωστά ως προβιοτικά, τα οποία διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα διαμορφώνοντας τη σύνθεση της εντερικής μικροχλωρίδας. Η εξασφάλιση μιας ισορροπημένης εντερικής μικροχλωρίδας μέσω της κατανάλωσης τροφίμων που περιέχουν προβιοτικά, μπορεί να είναι μια καλή στρατηγική για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, με αποτέλεσμα τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης αλλεργιών. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά μπορεί να είναι ευεργετικά για τη θεραπεία της αλλεργικής ρινίτιδας, βοηθώντας στη μείωση της έντασης των συμπτωμάτων και της φαρμακευτικής αγωγής στους ασθενείς και στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας της ζωής τους.

Πράσινο τσάι

Η επιγαλλοκατεχίνη που περιέχεται στο πράσινο τσάι, δρα αναστέλλοντας την παραγωγή της ισταμίνης και της ανοσοσφαιρίνης Ε, δύο ενώσεων στο σώμα που κυρίως εμπλέκονται στην πρόκληση και τη διατήρηση της αλλεργικής αντίδρασης. Μελέτη σε Ιάπωνες έδειξε ότι η καθημερινή κατανάλωση 700 ml πράσινου τσαγιού πλούσιου σε επιγαλλοκατεχίνη γαλλικού εστέρα μείωσε την ένταση των συμπτωμάτων της εποχιακής αλλεργίας όπως φύσημα της μύτης και κνησμός στα μάτια.

Γενικά, τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και ροφήματα όπως το πράσινο τσάι, προστατεύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και συνεπώς οχυρώνουν τον οργανισμό μας. Είναι πολύ σημαντικό να ενισχύσουμε τη διατροφή μας με τα παραπάνω τρόφιμα ώστε να αντιμετωπίσουμε ή να μειώσουμε την ένταση των συμπτωμάτων των αλλεργιών της άνοιξης.