April 27, 2021

Συμβουλές για την ανακούφιση των συμπτωμάτων του Ευερέθιστου Εντέρου

Συμβουλές για την ανακούφιση των συμπτωμάτων του Ευερέθιστου Εντέρου

Categories: Υγεία

Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ) είναι μια χρόνια διαταραχή που επηρεάζει το πεπτικό σύστημα και εκδηλώνεται με κράμπες στο στομάχι, φούσκωμα, διάρροια ή δυσκοιλιότητα ή και εναλλαγή των τελευταίων . Τα συμπτώματα αυτά μπορεί να διαρκέσουν από ημέρες, εβδομάδες έως και μήνες.

Η ποιότητα ζωής των ατόμων που πάσχουν από ΣΕΕ επηρεάζεται αρνητικά σε μεγάλο βαθμό, όπως συμβαίνει συνήθως στους ασθενείς που πάσχουν από χρόνιες παθήσεις.

Τα κύρια εντερικά συμπτώματα του ΣΕΕ είναι:

  • Κοιλιακός πόνος ο οποίος είναι πιθανό να γίνεται πιο έντονος μετά την κατανάλωση φαγητού.
  • Αίσθημα πληρότητας (φουσκώματος) το οποίο συχνά συνυπάρχει με αίσθημα ναυτίας.
  • Αλλαγές στις συνήθειες του εντέρου που μπορεί να εκδηλώνονται με δυσκοιλιότητα, διάρροια ή εναλλαγές των δύο αυτών συμπτωμάτων.

Τα συμπτώματα αυτά επηρεάζουν τη διατροφή του ατόμου, τη διάθεση και την ψυχολογία του, την ποιότητα του ύπνου αλλά και την παραγωγικότητά του κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Συμβουλές για την ανακούφιση των συμπτωμάτων του ΣΕΕ

  • Αποφεύγετε να καταναλώνετε γεύματα εκτός σπιτιού, για τα οποία δε γνωρίζετε τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την παρασκευή τους.
  • Ξεκινήστε ένα ημερολόγιο διατροφής, καταγράφοντας παράλληλα και τυχόν γαστρεντερικά συμπτώματα που έχετε μετά την κατανάλωση κάθε γεύματος. Αποφύγετε να καταναλώνετε όσα παρατηρείτε ότι ενεργοποιούν τα συμπτώματά σας .
  • Ξεκινήστε δραστηριότητες που σας χαλαρώνουν.
  • Προσπαθήστε να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα.
  • Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας σχετικά με την λήψη προβιοτικών. Αρκετές φορές χρειάζεται να δοκιμάσει κάποιος αρκετά διαφορετικά προβιοτικά μέχρι να βρει το κατάλληλο για κάθε περίπτωση.
  • Μην παραλείπετε γεύματα.
  • Αφιερώστε χρόνο στα γεύματά σας, αποφεύγοντας να τρώτε πολύ γρήγορα
  • Περιορίστε τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά, πικάντικα ή επεξεργασμένα.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση περισσότερων από 3 φλιτζανιών τσάι ή καφέ την ημέρα, καθώς και την υπερβολική κατανάλωση αλκοολούχων & ανθρακούχων ποτών.
  • Εάν δεν καταναλώνετε αρκετές φυτικές ίνες, αυξήστε σταδιακά την ημερήσια κατανάλωσή τους.
  • Ακολουθήστε μια διατροφή χαμηλή σε FODMAPs. Πάνω από τους μισούς ασθενείς που την έχουν δοκιμάσει, φαίνεται να παρατηρούν σημαντική βελτίωση των εντερικών τους συμπτωμάτων .

Διατροφικές Συμβουλές για να μειώσετε την αίσθηση φουσκώματος

  • Καταναλώνετε τακτικά βρώμη.
  • Προσθέστε 1 κ. σούπας λιναρόσπορο στο καθημερινό σας διαιτολόγιο.
  • Αποφύγετε τα λαχανικά που είναι πιθανό να εντείνουν το φούσκωμα – όπως λάχανο, μπρόκολο , κουνουπίδι και κρεμμύδια.
  • Δοκιμάστε να καταναλώσετε μινθέλαιο, καθώς μελέτες δείχνουν πως είναι πιθανό να συμβάλλει στη βελτίωση των εντερικών συμπτωμάτων στους πάσχοντες από ΣΕΕ.

Διατροφικές Συμβουλές για τη μείωση των συμπτωμάτων της διάρροιας

  • Περιορίστε τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε άπεπτες φυτικές ίνες όσο διαρκούν τα συμπτώματα διάρροιας.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν σορβιτόλη.
  • Καταναλώνετε επαρκή ποσότητα νερού, ειδικά στις περιπτώσεις που τα συμπτώματα διαρκούν μεγάλο χρονικό διάστημα.