April 27, 2021

Τι προσπαθεί να σου πει το σώμα σου σύμφωνα με τις λιγούρες σου;

Τι προσπαθεί να σου πει το σώμα σου σύμφωνα με τις λιγούρες σου;

Categories: Ζωή

Όλοι μας έχουμε βιώσει αυτές τις ξαφνικές λιγούρες που έρχονται αναπάντεχα και δεν μας αφήνουν να ξεκολλήσουμε το μυαλό μας από ένα γλυκό/αλμυρό/τηγανητό φαγητό ή σνακ που θέλουμε εδώ και τώρα! Έχει κανείς από εμάς αναρωτηθεί τι συμβαίνει και ξαφνικά επιθυμούμε κάτι πολύ συγκεκριμένο και κάθε φορά διαφορετικό να φάμε;

Σοκολάτα

Όταν αποζητούμε διακαώς να γευτούμε οτιδήποτε σοκολατένιο, τότε το πιο πιθανό είναι στη πραγματικότητα να έχουμε ανάγκη από μαγνήσιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β ή χρώμιο. Ένας από τους λόγους που οι περισσότερες γυναίκες πριν την έμμηνο ρύση αποζητούν συγκεκριμένα σοκολάτα και όχι κάποιο άλλο γλυκό, είναι ότι οι ανάγκες του οργανισμού σε μαγνήσιο είναι αυξημένες. Η σοκολάτα είναι καλή πηγή μαγνησίου, που αυξάνεται σύμφωνα με την περιεκτικότητα της σε κακάο.

Γλυκά

Όταν θέλουμε γλυκό χωρίς να αποζητάμε συγκεκριμένα τη σοκολάτα τότε έχουμε μια διαφορετική κατηγορία «λιγούρας». Πριν ενδώσουμε και φάμε όλο το κέικ που μόλις φτιάξαμε, καλό είναι να αναλογιστούμε εάν αυτό οφείλεται σε απότομες αλλαγές των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, ή αν έχουμε έλλειψη σε κάποιο μέταλλο όπως το χρώμιο ή το μαγνήσιο. Σε αυτού του είδους τις λιγούρες καλό θα ήταν καταναλώσουμε 1 φρούτο μαζί με μικρή χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Αλμυρά

Το να ρίχνουμε συνεχώς αλάτι στο φαγητό μας μπορεί να υποδηλώνει χαμηλή αρτηριακή πίεση, χαμηλά επίπεδα νατρίου ή υψηλά επίπεδα στρες. Η ισορροπία των ορμονών του στρες, κορτιζόλη και αδρεναλίνη διαταράσσεται αυξάνοντας την επιθυμία μας για αλμυρά τρόφιμα. Προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε καρυκεύματα, ξύδι ή λεμόνι στη μαγειρική μας για περισσότερη γεύση και αποφεύγουμε τα έτοιμα σνακ όπως πατατάκια καθώς επίσης και τα αλλαντικά.

Αμυλούχα τρόφιμα (μακαρόνια, πατάτες, ψωμί)

Είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς σε μια λαχταριστή μακαρονάδα ή σε μια φέτα ζεστό ψωμί. Τι συμβαίνει όμως στο σώμα μας όταν έχουμε την ανάγκη να καταναλώνουμε συνεχώς αμυλούχες τροφές; Οι αμυλούχες τροφές αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα όταν δεν συνδυάζονται με μια πηγή πρωτεΐνης. Όταν τα επίπεδα σακχάρου διαταράσσονται συνήθως έχουμε αυξημένη επιθυμία για τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες.

Η τάση να αναζητάμε αυτά τα τρόφιμα συνεχώς μπορεί επίσης να είναι ένδειξη ότι δεν σιτιζόμαστε επαρκώς ή ότι είμαστε πολύ κουρασμένοι. Οι υδατάνθρακες απελευθερώνουν άμεσα στο σώμα μας ενέργεια και για αυτό μαζί με τα γλυκά αποτελούν την εύκολη επιλογή μας όταν αισθανόμαστε ατονία και κούραση.

Καλό είναι ωστόσο να μην ξεχνάμε ότι εκτός από τη βιολογική πείνα υπάρχει και η «συναισθηματική». Συνεπώς, οι λιγούρες αυτές που κατά καιρούς νιώθουμε, ενδέχεται σε ένα βαθμό να είναι απόρροια κάποιου αρνητικού συναισθήματος που μας οδηγεί να βρούμε καταφύγιο στη τροφή.

Προσπαθούμε να εντοπίσουμε λοιπόν τι είναι αυτό που μας κάνει να έχουμε λιγούρες και πόσο συχνά καταγράφοντας το. Στην περίπτωση που παρατηρήσουμε πως συμβαίνει περισσότερες φορές από το συνηθισμένο, καλό είναι να συμβουλευτούμε έναν ειδικό επαγγελματία υγείας που θα μας βοηθήσει να βρούμε τον κατάλληλο τρόπο για να το διαχειριστούμε.