20 Δεκεμβρίου, 2021

Χριστούγεννα και Διατροφή, γίνεται;
10 απλά tips για να διατηρήσεις το βάρος σου

Χριστούγεννα και Διατροφή, γίνεται;
10 απλά tips για να διατηρήσεις το βάρος σου

Categories: How to

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και όλοι ανυπομονούμε για τις διακοπές, για τον ελεύθερο χρόνο που θα έχουμε, αλλά και για τα εορταστικά τραπέζια και καλέσματα. Αν μέχρι τώρα προσέχουμε τη διατροφή μας, δεν χρειάζεται να ανησυχούμε μήπως πάρουμε τα κιλά που χάσαμε. Κι αυτό μπορούμε να το κάνουμε έξυπνα και με πρόγραμμα, χωρίς να στερηθούμε τα νόστιμα πιάτα, ούτε την παρέα των φίλων και της οικογένειάς μας γύρω από το γιορτινό τραπέζι ή πάνω από ένα δελεαστικό μπουφέ.

Πώς θα το κάνουμε αυτό; Βάζοντας στόχο τη σταθεροποίηση και όχι την απώλεια βάρους στις γιορτές!

Μην παραλείπεις γεύματα.

Το να παραλείψεις γεύματα, για να μην πάρεις παραπάνω θερμίδες πριν από το γιορτινό τραπέζι, δεν είναι και η πιο καλή ιδέα. Κι αυτό, γιατί αργότερα θα πεινάς πολύ περισσότερο κι έτσι θα φας και περισσότερο. Πριν το εορταστικό τραπέζι, φάε μία μικρή σαλάτα, ή ένα σνακ που θα σε χορτάσει, όπως φρούτο, τυρί, γιαούρτι ή λίγους ξηρούς καρπούς. Έτσι, θα ελέγξεις πιο εύκολα την ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσεις και θα είναι λιγότερο πιθανόν να ξεφύγεις.

Σύνθεσε έξυπνα το πιάτο σου.

Μπορεί ο γιορτινός μπουφές να είναι γεμάτος φαγητά που θέλεις να δοκιμάσεις και να βάλεις στο πιάτο σου, αλλά εσύ σύνθεσέ το έξυπνα και υγιεινά. Βάλε τουλάχιστον δύο θρεπτικές κατηγορίες τροφίμων στο μεγαλύτερο μέρος του και συμπλήρωσε με ό,τι άλλο θέλεις σε μικρότερη ποσότητα. Έτσι θα έχεις ένα πλούσιο και χορταστικό πιάτο.

«Θέλεις να μάθεις τι πρέπει να περιέχει ένα ισορροπημένο πιάτο διατροφής;»

Διάλεξε τι θα πιεις.

Τα γιορτινά τραπέζια κατακλύζονται από επιλογές αλκοόλ. Προτίμησε να πιεις 1-2 ποτήρια κόκκινο κρασί, αντί των άλλων ποτών που θα σε επιβαρύνουν με περιττές θερμίδες και θα σε φουσκώσουν. Το κρασί είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, άρα και λιγότερες θερμίδες, συγκριτικά με τα υπόλοιπα ποτά. Αν επιλέξεις να πιεις αλκοόλ, τότε κάνε το με μέτρο και φρόντισε να συνοδεύεται πάντα με το φαγητό ή κάποιο σνακ. Η κατανάλωση αλκοόλ με άδειο στομάχι θα σε κάνει να πεινάσεις, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού.

Πέρασε χρόνο με τους ανθρώπους σου και όχι με το φαγητό.

Η αλήθεια είναι ότι όταν συγκεντρωνόμαστε γύρω από μεγάλα τραπέζια με πολλά φαγητά και ενώ καθόμαστε πολλές ώρες συζητώντας, καταναλώνουμε αλόγιστα φαγητό και τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες από όσο αρχικά θέλαμε. Τι θα έλεγες να σηκωθείς από το τραπέζι λίγο μετά το φαγητό και να καθίσεις σε άλλο χώρο; Με αυτό τον τρόπο θα αποτρέψεις τον εαυτό σου από το συνεχές τσιμπολόγημα σε όλα τα πιάτα που θα παραμείνουν!

Πιες νερό.

Φρόντισε να καταναλώσεις 8-10 ποτήρια νερό μέσα στην ημέρα. Θα σε βοηθήσει να μειώσεις την κατακράτηση υγρών που προκαλούν τα γλυκά, αλμυρά και λιπαρά φαγητά που θα καταναλώσεις.

Μοιράσου το γλυκό.

Αυτές τις μέρες των γιορτών τα γλυκά προσφέρονται συνεχώς και σχεδόν καθημερινά στη δουλειά ή στα σπίτια φίλων. Επειδή δεν γίνεται να μην φας καθόλου, φρόντισε έστω να περιορίσεις κάπως την ποσότητα. Πώς θα το κάνεις αυτό; Απλούστατα, βρες κάποιον άλλον για να το μοιραστείς! Έτσι όλοι θα μείνετε ευχαριστημένοι!

Φάε μέχρι να νιώσεις κορεσμό

Σε κανέναν δεν αρέσει η αίσθηση του ενοχλητικού φουσκώματος μετά από ένα μεγάλο γεύμα. Τρώγε αργά και γεύσου την κάθε μπουκιά δίχως βιασύνη. Με τον τρόπο αυτό θα απολαύσεις το φαγητό σου, θα δώσεις χρόνο στον εγκέφαλό σου να λάβει το μήνυμα του κορεσμού και τελικά θα καταναλώσεις μικρότερη ποσότητα φαγητού συνολικά.

Μην αισθάνεσαι ενοχές.

Οι μέρες των γιορτών είναι για όλους μέρες χαράς, ηρεμίας και χαλάρωσης. Είναι λογικό λοιπόν η χαλάρωση αυτή να μεταφερθεί και στη διατροφή μας. Αν λιγάκι το παράκανες, μην κατηγορήσεις τον εαυτό σου. Φρόντισε στο επόμενο γεύμα σου να προσέξεις, να φας πιο υγιεινά και πρόσθεσε λίγη περισσότερη άσκηση στην καθημερινότητά σου.

Καλές γιορτές!